torsdag 15 mars 2012

Att inreda en egen oas

Är man lite inredningstokig, ja då kanske man inte gillar att bara använda saker
som redan finns utan man vill hitta på egna detaljer i inredningen, nu pratar jag
om egen tillverkning av prylar som man kan ha i sitt hem, som en detalj som ett
blickfång i inredningen. Att få vara lite kreativ och pysslig väcker faktiskt ens
inredningsintresse ännu mer då man ser att man fixar att göra det själv och känna
att det är en själv som gjort det, att utvecklas med egen tillverkade inredningsdetaljer
som man tycker är fina för det är så himla kul att få vara kreativ åt sig själv men
även för andra.

De allra flesta av oss tycker om att ha det snyggt hemma, ett hem är ju som bekant
lite mer än bara nånstans att äta och sova eller möjligen slappa framför Tv:n en
stund efter middag och jobb. Ett hem ska ju visa vem man är, man ska ju sätta en
personlig prägel på det. Möbler gardiner, prydnadsaker, väggar och allt annat
ska ju berätta för dina vänner och besökare vem du själv är. Man ska ju ha en sån
känsla i hemmet att man längtar hem vart man än befinner sig en form av ett
"Home sweet home syndrom. Man måste våga inreda på ett helt nytt sätt för att få
nya synvinklar och ideer att framträda, så sätt din egen personliga prägel på ditt hem.

Här är några foton av mina egna detaljer av inredning som jag tillverkat själv för att
få en del av den  tousch av min personliga prägel på mitt hem, i form av vita detaljer
dom ska komma på rätt plats i hemmet så småningom tillsammans med allt annat
som är mitt jag och även mina familjemedlemmars egna jag ska ju passa in när man
är många som delar på ett hem för då måste ju alla få sin bit som man gillar,
........Så klart är de' ju sååå !!!









































Det är lite sånt här jag gillar att tillverka av, mest trä men även betong och sten
lite trådslöjd också. Men sen att måla om och göra om, återvinna grejor man
hittar på loppis eller gamla möbler är också jätte, jätte kul och inspirerande i
inrednings sammanhang,.. JAG BARA ÄLSKAR DET SÅÅ ÄR DE' !!!!!

Inga kommentarer: