tisdag 20 mars 2012

Känns piggare

Snöat idag tycker verkligen inte om, kallt och grått och blött ! tänk om man
kunde vara utomlands från okt-mar under den tråkigt långa vintern oj så
skönt det skulle vara. Det känns så långt innan den riktiga våren är här.
Och is har man fulla gårdsplanen så man väntar bara på att man ska bryta
benet eller en hand nån dag, men nää hoppas inte de. Fotot är taget på
våran gård nu ikväll.















Idag var det ny träningsrunda i form av promenad 6 km, tog jag i morse bra
på morgonen om tid finns då blir det gjort och ingen risk att det ska bli
bortglömt eller komma i kläm med nåt annat. Jag kände mig riktigt på topp
efteråt och det kändes skönt och befriande på nåt vis när man var klar det
flöt på så bra när man gick utan att konditionen sa stopp, mer än att ledband
eller sena, muskulatur i foten känns för kort man får stretcha lite första 3km
men sen släpper det ingen aning varför det blir så om musklerna har förtvinats
kanske, HAHA ..det känns faktiskt så hoppas det ger sig med tiden bara annars
kan de bli jobbigt. Jag körde på förra veckan så det här är andra veckan jag har
även börjat med mer sallad och grönsaker istället för potatis, ris och pasta det
får bli ytterst sparsamt framöver, jag känner mig på bättre humör, gladare och
piggare faktiskt, så det är klart att maten ger rätt kick med. Jag tänkte mig mer
och mer intensiv träning framåt vårkanten men nu kan jag behöva 2-4 veckor för
konditionsbiten, promenaderna sen tänkte jag köra ett gympass efteråt bara gnistan
kommer till det så men de gör den nog. Jag har ju styrkeprylarna så där behövs väl
inte annat en vad man ska ge sig på för nåt, men armar, mage och ben vill jag helst
att det ska bli nåt av.
Frukt är ju som bekant sprängfyllt av antioxidanter som också gör underverk för
hår och hy, så visst ska man passa på att tugga i sig även det när man ändå är i
farten att bli en ny människa.
Tror att kvällen blir framför Äntligen hemma eller det var ett till inredningsprogram
kl 20:00 men kommer inte ihåg vad det hette nu, får väl sätta mig och sappa runt
lite bland kanalerna.  .....Tjiiing nya tag väntar imorgon !!!


Inga kommentarer: