fredag 16 mars 2012

När man vill så mycket

Just nu är mitt huvud fullt av nya ideer både för vårat hem och för våran stuga,
nya ideer som jag vill genomföra. Helst hade jag nu på en gång velat måla om
köket väggar och skåpluckor och en ny matta på golvet.
Kan man bli tokig och snurrig av ideer så har jag nog blivit det redan för dom
rinner över uppe i hjärnkontoret nu, det kläcks nästan varje dag nya lockande
grejer som man vill göra här hemma. Eftersom vi bor på en gammal gård som
gått i fem generationer hittills så finns det en del gamla prylar som ligger som
gamla dörrar, fönster, lådor, stolar m.m som man vill fixa nåt av och bära in,
men min sambo är lite så att : vad ska du dra in det där för? vi har väl massa
prylar överallt ändå. Men det roliga är ju att jag fixar det ändå, tar in det och
vips så tycker han att det vart jättebra när det kommer på plats...märkligt !
Att blanda gamalt och nytt är kul dom kombinerar varann på ett bra sätt, det
gamla blir bättre tillsammans med nytt, och det nya blir bättre med gammalt.
Jag gillar gamla saker som går att använda, möbler är ofta funktionella på
olika vis. Det är bättre man lever med sakerna än tänker på hur mycke dom
är värd, deras värde, saker från den gamla tiden har ofta bra kvalite och
snygg design grejorna från förr är riktigt genomtänkta i tillverkningen. Det är
bara roligt att kunna ge gamla saker ett nytt och längre liv..!!!

Visst är det lite charm över gamla dörrar ändå....!






































Nu är det Fredagkväll och lite mys pys med familjen väntar,...jag tror dom
väntar på mig nu faktiskt....Tjjiiiing på er och Trevlig Helg allesammans !!!!!

Inga kommentarer: