lördag 31 mars 2012

Projekt städning

Liiite svårt att hinna med och blogga på helgen oftast finns det att göra så man
hinner inte sitta alltid, barnen är hemma och mannen lika så och då får man inte
samma ro att sätta sig ner och blogga för man blir alltid avbruten. Idag har jag
allafall städat hela huset för barnen har varit ute och cyklat mest hela dan och
mannen har varit ute på vedbacken och eftersom  det var så fint väder och dom
var ute och det behövdes en storstädning så fick det bli så för mig idag det är
så skönt att städa när man är själv när dom inte är inne, lite synd på vädret för
det var ju fint och soligt, att städa i det var väl kanske dumt men det känns ändå
skönt att det är gjort så därför har jag inte haft tid för bloggande, och så plantera
jag en påsklilja och några vita klockor för att få ännu mera vårfeeling det är
lite kul nu att man snart, ja ett tag kvar kan börja plantera ute i år ska jag försöka
ha lite platage ute i trädgården hoppas jag, om det inte blir för sent att sätta jag
brukar alltid hitta på just det varje år därför får jag aldrig till nåt.

                                                                                                     
                                                                                                           
       














Mitt lilla plantage idag !




















Det är riktigt skönt faktiskt att flöja på överallt friskt och gott känns det både
i kropp och själ och framförallt i huset när det är klart fast att man ser ut som
ett yrväder medans man håller på och städar,svettigt är det allafall. Städning
och dammsugning kan ju vara riktigt tråkigt men om man ser det från den
ljusa sidan så ger det en hel del ljusa effekter också, man kan ju passa på att
ha lite roligt medans man städar sätta på lite musik och rocka loss med
dammsugar'n eller bjuda upp golvmoppen till dans, man får göra det till en
givande och rolig aktivitet för kalorier blir man av med allafall i ett väldans jehu.

Så, så såg min dag idag ut på en Lördag ! i morgon är det ju 1 april och då blir
man eller får man luras och dessutom fyller mannen år i morgon så det får väl
bli kaffe på säng kanske och lite tårtätande senare på dagen vilken tur jag städade
så hårt idag då, sen får man se om man lyckas lura nån stackare kanske hihi...!

Inga kommentarer: