måndag 7 maj 2012

Ny design av skoskåpet

Helgen har varit förkyld och slö mer eller mindre av tre av fyra i familjen, men
gör inte så hemskt mycke med tanke på vädret vi haft här, blötsnö så man vart
ordentligt blöt om man gick ut, mannen var ut några omgångar och kom in riktigt
blöt. Idag var mina pojkar hemma p.g.a halsont och själv känns det faktiskt lite
när man sväljer fast jag dras mest med snuva, jobbigt och snyta sig med var och
varanan minut men är det inte värre så överlever man nog en förkylning även om
jag tycker att den kommer fel årstid. Jag har fixat klart Ikea skoskåpet som vi har
och som jag inte gillade för att det var träfärgat, det är väldigt praktiskt skåp men
färgen var inte bra på det. Så här såg det ut före ALLAFALL :....




















Jag slipa och måla,.Vitt såklart det vart en märkbar skillnad mycke ljusare i hallen en
fröjd för ögat vart det istället för den tråkiga träfärgen, men helt vitt ville jag inte ha
utan nåt som bröt lite så jag satte tapet på sidorna svart/ vitt blommig och den vart
också bra, jag trodde ju att den skulle bli bubblig och ramla av men det är viktigt att
använda rätt mycke tapetklister och att dra ut bubblorna ordentligt med en
tapetborste så blir resultatet bra. Jag skrev ju i ett tidigare inlägg om att man kan
tapetsera sina möbler man lessnat på, nu fick jag ju själv pröva det och det är inte
alls svårt att göra på egen hand, rätt kul var det. Sen vill jag såklart att samtliga
familjemedlemmar kommer ihåg att stoppa in skorna i skåpet också så därför var
jag ju tvungen att skriva utanpå så dom inte glömmer...!

Här är den nya designen på mitt skåp som alla skor ska parkeras i allafall dom man
inte använder varje dag kanske, men som ändå måste finnas tillgängliga fall om..
man skulle behöva dom, att ha två par skor i omlopp kan väl ändå inte vara för
mycket tycker jag...!!!!

















En lite tröttsam dag idag, men hoppas på mer energi i morgon på mig och barna,
men det är en förkylning som tycks gå bara runt runt som det verkar, det finns ju
dom som har den för andra eller tredje gången nu, men jag hoppas jag slipper för
den här årstiden har man inte tid att vara sjuk tycker jag....!

Ikväll spelar Sverige - Danmark ishockey-VM så kanske man kan slänga ett öga
på de och se hur det går för grabbarna.
Fortsatt trevlig kväll på er ALLA med eller utan hockey .../ Tjiing









Inga kommentarer: