fredag 15 juni 2012

Fix med pinnar

Det har varit skolavslutning i kyrkan idag så den här dagen har gått i glädjens
och stolthetens tecken med fint väder dessutom och ett efterlängtat sommarlov
väntar nu, skönt när man är lite skoltrött. Jag hittade igen pinnarna jag samlade
i fjor sommar och gjorde ett hjärta jag tänkte hänga på väggen, jag gillar ju det
naturliga materialet trä och direkt från skogen där pinnen bearbetats av väder
och vind är en naturlig skönhet i sig tycker jag. Så här vart hjärtat jag gjort...

            















Jag gjorde även en ljuslykta, träpinnarna limmade jag på en rund träbit och
satte en värmeljusstake på den och sedan på med pinnarna runt om, vart
riktigt bra och naturlig dessutom, det bästa är ju att man kan inte få till två
stycken likadana. Så här vart den allafall fin med värmeljuset tänt inuti.








                     








Sen brukar vi fira lite skolavslutning med fika så då fick jag den äran att fixa
favoriten chokladmuffins med lite blomdekoration på dom dagen till ära, helt
okej och goda muffins vart de'ju såklart till fikat

  















Ja det var denna fredag nu stundar en långt och riktigt skönt sommarlov för alla
duktiga barn som gått ut ännu ett år i skolan nu är det bara att hoppas på varmt
och soligt väder resten av sommaren så man orkar med när den mörka hösten
kommer. Den bästa tiden är absolut nu med denna ljusa tiden nu för 2 veckor efter
midsommar vänder det igen mot den mörka årstiden igen,...buu så trist !
Ha en bra helg allihopa ! ....så hörs och ses vi efter helgen igen !!!!!













                                                                                                                                     

Inga kommentarer: