onsdag 4 juli 2012

Håll kaffe och te varmt

Älskar man kaffe eller ja te är väl lika det vill man ju också att det ska vara
varmt när man dricker för kallt smakar det inge vidare alls. Då kan en
värmare på koppen vara bra att ha, kanske springer man runt och irrar i
annat och ställer koppen överallt när man håller på med nåt för koppen
ska ju med hela tiden om man nu inte har tid att sitta ner, fast sitter man ner
vid datan eller pysselbord kan man vara så djupt koncentrerad eller upptagen
på annat vis att man hittar inte igen koppen förrän innehållet blivit kallt och
då är det inte gott. Då kan värmaren hjälpa till att hålla innehållet varmt lite
längre. Jag skulle vilja ha såna dom är även fin att smycka sin kopp med vid
en dukning på picknick kanske eller framåt hösten på altan när man sitter
där och huttrar kanske t.om fingrarna kan hålla sig varm om man tar ett tag
kring koppen. Det största problemet jag har när det gäller dom här värmarna
är att jag kan inte sticka eller virka det grämer mig såklart en del, men nu
bjuder jag er på dom här så ni som kan sticka eller virka kanske kan få lite
inspiration till att hålla ert kaffe eller te lite varmare.





















































Jag tycker faktiskt dom var lite fina och sätta på koppen. Fotona är hämtade
från Hemmets journals blogg där finns också en länk till Pickles eller den här
länken där det finns ett mönster på dom här färgglada ovan fast det är en
mönsterbeskrivning på norska, går kanske att översätta annars kan man nog
luska fram och förstå beskrivningen ändå. Annars är det inte så svårt att sticka
 vad jag förstått fast jag inte kan men man kan lägga upp luftmaskor enligt
omkrets på muggen och sedan virka halvstolpar. Sy ihop med ett stygn upptill
och en knapp nertill det ska inte vara värre än så, om man inte följer mönster.
Bilder även från Lyckoslanten

Inga kommentarer: