torsdag 30 augusti 2012

Att vara konsekvent

Jag har själv den här veckan bestämt mig för att verkligen gå in för att börja
träna, träna så det ger resultat. Jag tänker köra kondition och styrka hela
hösten och jag vet att det kommer att ge resultat och det ger mig motivation
till att göra det, för jag har även lagt om kosten till ett sundare alternativ, vilket
är ett måste för att lyckas för det spelar ingen roll hur mycket man tränar om
man inte äter sunt man kommer aldrig lyckas. Det kan vara svårt att vara
konsekvent i början men gör man det till en vana och planerar in det så man
har det i sin planering för kommande dag och att man kanske tar träningen
på morgonen då dagen är ny och inget kan avbryta det, som det lättare kan
hända på eftermiddagen när de är så mycket annat som kan påka på en. Det
viktigaste är att få en tränings och kostplan som håller och passar in i ens liv,
det är inte viktigast att vara super strikt utan att planen ska hålla över en
längre tid, att träna hårt det är viktigt men att göra det över en längre period
är viktigare för att det ska ge ett gott resultat. Det är viktigt att börja på sin
egen nivå för att man ska tycka det är roligt, att man tränar nåt som man
trivs med och som man gillar, sen är det gemensamt med all träning att man
ska förbättra sig under tiden. Man måste tro på det man gör samtidigt som
man ska ha det roligt, dom som har bäst tro på sin egen förmåga är väl oftast
dom som även lyckas bäst, så sluta tvivla och köööör !

Avslutar med en bild från Pinterest...!

Inga kommentarer: