torsdag 23 augusti 2012

Pleasurable wood



Jag älskar trä och har alltid gillat trämaterial, snickrat har jag gjort sen jag
var fem, sex år stod och hjälpte och fanns alltid vid min pappas sida när
han snickrade. Samlade upp skräpbitar av det han sågade av och som blev
över på det han gjorde, sen konstruerade jag själv grejer av det, hyllor,
djur, pallar, askar docksängar, egna snickrade julklappar mest till mamma,
pappa och min mormor dom fick ta emot det fina och det jag vart stolt
över att ha snickrat själv det gav jag bort till dom och höll hemligt tills det
var dags, ingen fick se det jag gjorde det skulle ju bli en överraskning.
Ibland var vi och hälsade på nån snickare i närheten som hade verkstad
och det älskade jag för där var det som att komma till paradiset och få
leta och samla på trä skräpbitar och ta med sig hem, för alltid hade jag
bitar med mig hem såklart som jag fick av den snälle snickaren i hans
skräptunna. Så där av kommer mitt intresse för trä det har sedan följt mig,
genom mitt liv jag älskar fortfarande naturens eget material och få snickra
och konstruera egna grejer av det, ser jag nåt i trä som man själv kan göra
så gör jag det hellre själv än köper, det blir mer personligt på nåt vis
..... och så är det såå suuuperroligt och inspirerande att hålla på. !!!!

foto:  Bélen Imaz

Inga kommentarer: