onsdag 24 oktober 2012

En tanke konst

Tänkte spekulera i konst lite grann, jag är inget proffs men några rader ska jag
väl kunna skriva ner ändå, min syn på konst framförallt lite kul spekulation..
Konst kan ju vara så mycket, en oljemålning, en skulptur eller staty en detalj
som designats konstfullt, graffitti, och mycket mer. Fotokonst har kommit mer
och mer, där man tar en serie bilder foton som man sedan monterar upp som
bildserie t.ex och har en utställning, precis som oljetavlor eller annan målad
konst på ett galleri. När man inreder idag vill man inte bara ha fotografier på
familjen på väggarna man vill åt det stora ämnena som berör en på nåt vis,
känslan man får när man tittar på verket. Man köper ju oftast nåt som berör
en själv inte köper man för att andra ska tycka om det eller för att det ska
matcha den gröna mattan på golvet det blir ju istället en bonus isåfall, det ska
ju vara en investering för själen. Många har en kamera idag och kan då genom
bilden utrycka det dom känner. Det behöver inte bara vara fotokonst man kan
blanda med målade bilder för dom kommer nog leva kvar förevigt tror jag. Det
är ju ändå viktigast att man tar en bild man gillar för man ska ju själv leva
tillsammans med motivet i sitt hem och kanske dagligen mötas av det och se det.

Tänkte visa er lite inspirerande coola bilder av.....,
bortglömda gamla charmiga hus ifrån Paris som Laurent Chehere har gjort där
hon placerar vanliga hus och byggnader högt upp i himlen, det är kul med gamla
byggnader av gammal arkitektur lite mer mysigt på nåt vis då dom har en lång
historia bakom sig.







































































































Jag tyckte dom här bilderna av Laurent var både cool och upplyftande charmiga,
tänk vilken utsikt om man bodde där uppe och hade koll över allt och alla, Grymt
cool konst tycker jag...!!!

Inga kommentarer: