torsdag 18 oktober 2012

Högar överallt

Städning är ju som vad som helst och måste få exictera för att vi lättare ska
trivas och vara tillfreds, men ibland bara man hör ordet städning så drar man
öronen åt sig det känns genast som en kalldusch och man blir med ens väldigt
trött, bara så där plötsligt liksom. Jag är ingen direkt motståndare till städning
jag gillar att ha ordning och reda runt mig då jag faktiskt tror mer på att man
hittar saker lättare om man har städat, men så händer det nåt man tappar sin
ordning för ett tag och vips när man börjar inse att nåt har hänt då ser man sin
förödelse vad man har ställt till med bara för att den där tröttheten och orken
som inte fanns där bara sköljde över en och man tappade bort sitt ordningssinne
totalt, men nu inser man fakta när man en vacker dag får upp ögonen igen och
tittar ut över sin omgivning som man trampar runt i och inget har märkt... DÅ
ÄR DET DAGS ATT TA I MED HÅRDHANDSKARNA OCH BÖRJA
RÖJA FÖR ATT KOMMA ÅTER TILL DET DÄR FRIDFULLA OCH
VÄLSTÄDADE, FINA SOM MAN MÅR SÅ MYCKET BÄTTRE AV
ATT SE. Och där är jag nu i pysselrummet mitt egna lilla kryp in där jag får
älska det jag håller på med i fred, pyssla och dona i min egen takt. Det är dags
att röja upp där nu och få ordning och reda på prylarna, sätta upp en ny vägg
och hyllor och inreda precis som jag själv vill det är privilegier det. Så här såg
det ut häromdagen när jag tänkte jag skulle sitta där en stund men nää, jag
ändrade på mig och bestämde snabbt att nu är det dags att få iordning det här
rummet en gång för alla precis i den stil som jag gillar, jag får bestämma själv !

Ja så här kan det bli, men det är på bättringsvägen och ska bli riktigt fint tillslut !
Ha en fortsatt bra dag gott folk ! men se till att ha städat innan det ser ut som
åskan slagit ner, för det blir så mycke jobbigare att städa ...JAG LOVAR !


















Inga kommentarer: