måndag 15 oktober 2012

Lantligt rustikt i sovrummet

Helgen har gått och lite halv kallt börjar det allt bli, lite snöfall fick vi se i helgen
inget som la sig på backen dock men det är i antågande som det verkar. Jag
hoppas ju att vintern inte kommer riktigt än för den blir ju såå låååång då, och
det är inte riktigt min förtjusning jag älskar vår och sommar bäst den ljusa tiden
på året !! från vädret till IKEAS nya kollektion FJELL där en underbar rustik
och lantlig garderob finns, även en härligt fin byrå i samma furu material, naturens
egna. Det ingår också en sängstomme med fantastisk möjlighet att förvara i lådor
under sängen, härligt att kunna stuva undan täcken, kuddar som extra eller andra
textilier som är knuten till viss årstid kan få ligga där till de är dags att plocka fram.
Den sängen skulle jag inte ha nått emot att äga med tillhörande garderob och byrå
i samma serie, fast jag skulle nog måla garderoben och byrån i lantligt vitt det skulle
bli hur fint som helst till den mörka sängstommen i vårt sovrum då såklart ! Om jag
får pengar över så ska jag nog köpa garderoben eller byrån allafall för det var
absolut min stil, så ljuvligt fina tycker jag dom var faktiskt ! Här nedan kommer
bilderna på på dessa underbara inredningsdetaljer för sovrummet, man kan ju
givetvis ha dom i andra rum med där man tycker dom gör sig, fast jag tycker nog
sovrummet passar bra för där behövs bra förvaringsutrymme, ett enkelt, naturligt
rustikt lantligt intryck med dessa möbler som sprider hemtrevnad och värme runt sig.



























































Jag skulle nog måla dom i vitt lantligt stuk, inte sängen men garderoben och
byrån i vitt skulle nog bryta snyggt mot den mörka sängen i sovrummet. Ja
man får väl fortsätta och längta vidare och hoppas man har möjlighet att få
äga FJELL'S serie från IKEA nångång i livet för snygg är den. Det påminner
så om gamla lantliga dörrar på landet ....såå rustikt och härligt !!!!!

Inga kommentarer: