onsdag 9 januari 2013

Trend 2013

Färgerna inför 2013 känns som det kommer att bli lugna rofyllda miljöer med grå
som basfärg, där man kan ha en grå soffa eller matta och matcha till med färger
som lila, turkos, gul, grön, samt naturfärger och lite pastelligt. Vill man sen mjuka
till det lite så är stickat hett nu, kanske mormors stickade eller virkade kuddar
kan få sin plats nu i soffan, ett runt litet soffbord är snyggt till. Mörka detaljer
och träslag är på ingång, svart är en annan färg att ha som bakgrundsfärg till
något färgrikt, även svart på svart är en variant. En fäll kan fortfarande läggas
ut och växter kan sättas fram. Afrikas influensa med färger liknande från
savannen eller djungeln som guldgult, orange, rött brunt, khakigrönt, antikrosa.
Färgerna sägs ha en lugnande effekt på våran stressade vardag, det kan ju
 kännas betryggande inför våren när vi ska suga i oss av solens strålar och
inte stressa så mycket utan ta vara på den fina årstiden som ska få oss pigga
igen efter den långa vintern. Även läder och generellt inspirerar fjärran östern.
Naturen ger ro det är känt en lugn miljö med balans där vi kan släppa våran
stress det låter fantastiskt skönt och naturen är med och inspirerar oss även
2013. Retrofynd från loppis håller också sig kvar även i år och att rusta upp
ett gammalt bord till att få ett nytt liv tillhör det rustika och hållbara. Av
metallen så kommer guld, mässing och koppar, vad gäller lampor så lever
industrilampan fortfarande kvar. Jag är rätt nöjd för mycket av min passion
finns kvar i inredningen även i år som naturen den stora trendbubblaren den
kommer jag inte ifrån att gilla är så glad att den hänger kvar, lugna naturnära
miljöer är ju skönt för oss alla.











































































Färgskalan under 2013 kan tyckas lite dov men vi lägger till det ljusa behagliga
pastellfärgerna som kommer att synas under året både inom mode och inredning.

























Ja det var ett klipp från trend 2013 vad som komma skall lite sådär, så nu
är det bara att börja planera sina inköp eller eget hantverk för att få till
sin så trivsamma hemmamiljö på bästa sätt, jag inspireras redan att vilja
sätta igång med flera projekt samtidigt, ja jag har alltid så svårt att välja
vad jag ska ta först när det är så mycket bra som påkkar på, jag vill ju
ha klart allt samtidigt fast ändå inte...! jaja jag hinner nog, ja jag hoppas
på det allafall !  Ha en fortsatt trivsam dag ! så ska ni få ett nytt inlägg
av mig i morgon igen....Tjiiing.

Bilderna kommer från pinterest, styleroom och chic.

Inga kommentarer: