tisdag 26 mars 2013

Omplantering av blommor

Lite omplantering av blommor så här på vårkanten är ju aldrig fel, för att hålla
dom friska och i fin form, och för att bladen ska bli tätare och för att det ska
komma fler blommor. Vintertrötta blommor blir det ingen fart i dom behöver
ny fräsch jord för att vakna till liv, man ser ju själv hur trött man är efter vintern
innan man vaknar och sprulrar av liv och inspiration. Så det var behövligt för
de små blomsterliven att få en uppfräschning. Vill man ha ett fönster fullt av
blommande krukväxter så får man nog satsa på ettåriga blommande växter,
för vissa växter får man inte att blomma om helt enkelt, jag har en ros som
bara blommat en gång sen jag köpte den, lite trist faktiskt med bara grönt i
fönstret, så jag brukar blanda ut med ettåriga som blommar hela sommaren.
Ska köpa lite pelagoner och fylla ut med dom är verkligen blomiga och
tacksamma att sköta om.

































































Ja det vart lite blompysslande med lite påskinspration också, det såg genast
lite finare och fräschare ut till och med barnen såg det som ett ögonfång och
kommenterade att det vart bättre och snyggare som det vart nu än förut, roligt
att få höra det av familjen. Så jag känner mig nöjd nu !

Inga kommentarer: