tisdag 5 mars 2013

Vårnytt på IKEA

Våren är ju den tid då man liksom börjar vakna ur sin vinterdvala känns det
som, man känner sig piggare, får mer energi, man går ut i solen och samlar
på sig en massa D-vitamin, fåglarna kvittrar och ens inspiration känns aldrig
så bra som just nu, det kliar i fingrarna och ens göra-lista är nedskriven, man
vill att snön ska försvinna fortast möjligt så ens önskningar går i uppfyllelse,
man känner för nytt och nya glada färger i ens hem som får en att känna sig
harmonisk och glad Nu har vi en månad kvar minst men ändå kan man inte
låta bli att längta och kommentera att våren snart är här och alla känslorna
med den, Såå Härligt ! IKEA har även dom vårnyheter som komma skall,
tittade runt lite på dom och fastnade för en del som är fint och som man nog
skulle kunna tänka sig att äga.















Fåtöljen STOCKHOLM som ska komma i April tycker jag är lite läcker
gammaldags, en riktigt fin läsfåtölj med grönt skogstema, finns även i grå/svart.
















Serien ISALA med en ide av svenska äldre möbler är jättefina, jag gillar
benen på dom. Dom kom visst redan 2011 men då i lila och grå nu är det
nya färger som blå och vit som säkert blir en fröjd för ögat att se på.
















Sen dom här blommiga ljusstakarna är också väldans fin, fast jag skulle nog
måla dom vita istället och sätta dom i en vacker bit trä istället som säkert
skulle smälta ihop fint tillsammans, förmodligen drivved.


















Den här skålen STOCKHOLM är inte nåt nytt som ska komma utan den har
funnits ett tag men jag tyckte den matchade ljusstakarna så bra så köper man
dom så tror jag att man gärna vill ha den här skålen till, om man inte redan har
köpt den, men det tror jag skulle bli riktigt fint tillsammans om man målar
ljusstakarna vita då, tror nog jag ska ta och göra det.
















Porslinstallrikar på väggarna är ju gammalt beprövat men typ knappar på
väggen i ungefärligt likt utseende är ju nytt och kommer på IKEA i vår.
Det finns en hel del andra nyheter som kommer vill ni se mer så gå in på
IKEA FANS på facebook

Ha en fortsatt bra Tisdag därute ! Så är jag tillbaka här imorgon igen /
.........Tjiiingeling !!!!





























Inga kommentarer: