söndag 10 augusti 2014

Älskar du återbruk

I min skalle snurrar för evigt ordet återbruk, det släpper inte mina tankar för att jag är
så inspirerad och brinner så oerhört för just återbruk, att ta tillvara gamla prylar som
kan bli till nya spännande projekt, jag har idéer från morgon till kväll det snurrar hela
tiden av hur jag ska gå tillväga, hur jag ska kunna utveckla, hur jag ska kunna sälja in
mina ideer hur jag ska kunna skriva och hur jag ska kunna leva på detta med återbruk.
Finns det någon likasinnad som skulle vilja kontakta mig, finns det någon som skulle
vilja ha med mig i ett projekt kring återbruk, finns det någon som skulle vilja köpa upp,
tillverka tillsammans med mig, det finns en lösning jag vet det, men hur och var jag ska
finna den är för mig ännu en gåta, jag jobbar förbrillt med det dagligen, nån där ute är
precis som mig, brinner och inspirerar av detta och vill satsa och utvecklas inom
återbruk på något sätt, jag har inte bristen på idéer dom svämmar över emellanåt men
jag vill dela dom med någon som älskar återbruk, precis lika mycket som jag gör.

Det skulle vara toppen att få sätta igång andras kreativitet, man behöver inte köpa nytt
hela tiden, det går att använda gammalt och hitta nya lösningar. Hälsan mår toppenbra
av detta skapande, det ger positiva tankar och bidrar till välbefinnande. Det ger också
en hel massa miljövinster, spar på naturresurser samt energi. Tänk att ingen dag
kommer att bli den andra lik på jobbet, varje dag nya överraskningar, utmaningar,
flexibilitet och beslut att ta, det är tillfredsställande att få ta tillvara gamla material,
vackra och sunda med en historia bakom sig och sen få ta hand om och förmedla det
vidare till spännande projekt.

Vet du någon som brinner för återbruk och skulle vilja jobba med detta, så hör av er till
mig, jag vill komma i kontakt med allt inom detta och utveckla det för en god miljö och
en framtid med rent samvete. Känner du någon inom detta eller skulle du själv vilja satsa på att återbruka,tillverka, föreläsa, workshopa med mera så hör av er till mig !!!


Inga kommentarer: