torsdag 9 oktober 2014

Dags för lite ordning och reda


Förvaring, förvaring jag vet inte hur många gånger per år som man saknar
riktigt bra förvaring och förvaringsutrymme som har ett bra tänk bakom.
Man stuvar in grejer överallt utan logisk ordning och sen när man börjar
leta så hittar man inte det man ska ha. Man röjer, man plockar, man både
småstädar och storstädar men har ändå massa saker liggande överallt på
bänkar runt omkring, på golv och på skåp en del av sakerna lyckas till och
med försvinna medan man städar, dom har liksom ingen bestämd plats heller.

Man måste skaffa sig bra förvaringslösningar och var sak på sin plats. Man
kan inte bara rensa och ta bort lite grann för att sedan lyckas få precis plats
för det man ska spara. Nej man måste nog ta och rensa bort mer saker än man
har tänkt att man ska ta bort från början, så man får mer plats över för saker
man kanske vill ställa bort och har lessnat på under året, samt nya saker man
köper. Man får helt enkelt mer luft över på hyllan, man får mer övergripande
syn på vad man har och inte har, så mycket lättare då man ska hämta något
eller ställa undan det. Det blir mer lättjobbat att plocka sen och det kommer
säkert att hålla sig snyggt längre, för man anstränger sig mer att hålla på det.
Nu är det bestämt att jag ska få en bra ordning på den röra jag har ställt till,
Jag måste röja i mitt förråd för nu har åskan slagit ner riktigt och jag hittar
absolut ingenting, jag vet att jag har, än det ena, än det andra men inte vart.
Så nu är det dags att göra plats och få ordning, jag har hyllor efter väggen
redan så jag behöver bara lite backar med lappar på så jag vet vad jag har,
det kommer att rymmas mer också än när det ligger löst på hyllan. Så det
får bli min första ordningsföreskrift här hemma just nu. Bara hoppas man
orkar och lyckas få till det, och slänger eller säljer det man inte behöver.
Min tanke får bli som bilden nedan till att börja med.

Ha det gott...!!





Inga kommentarer: