tisdag 11 november 2014

Adventskalendrar

Mina ögon fastnade på adventskalendrar på nätet, kan det vara för att mina
tankar kretsar lite kring att göra en egen kalender här hemma.Som barn hade
man ju en chokladkalender, och även sina egna barn har genom åren haft en.
Men nu fick jag syn på en lakritskalender på nätet, nytt, spännande och gott
alternativ, alltid kul med nåt nytt, inte för att jag har tänkt köpa den i år men
det kan ju bli nåt år om den håller sig kvar, den är rätt så dyr 295 kr, men
varje lucka innehåller visst två bitar förpackade i flowpåsar som går att dela
med någon, eller lakritspulver/sirap att använda till bakning. Så kanske dela
med någon man tycker om som också älskar lakrits.

Jag kollade också Åre Choklad,
som också kommit ut med en kalender, och som är nytt för i år, full
av 24 stycken goda fyllda praliner för 279 kr. Lite dyr men kanske värt
det för nåt extra till jul för alla älskare av lakrits eller choklad.

När jag ändå är inne på adventskalendrar så kanske man inte är en älskare
av att njuta bara på insidan till jul utan även utsidan med doft, så då finns
det även en kalender för detta ändamål med skönhets,suprise, Body-shops
kalender bör då passa, en kalender med hud vårdande eller doftande
överraskningar bakom varje lucka fram till jul, ännu dyrare än insidans
go bitar, den kostar då 750 kr för alla doftande produkter bakom luckorna.































































Länk till sidan jag hittade den härliga härliga lakritskalendern på, samt
Åre choklad  och även då Body shops doftande kalender

Inga kommentarer: