torsdag 20 november 2014

Vit krans

Många tycker man är ute för tidigt om man börjar pynta nu, ja men så länge
man inte tar fram tomtar, juldukar, julgardiner, och adventsstaken så tycker
jag att det är ok, en krans eller stjärna tycker jag är mer som en ljuspunkt i
mörkret som en lampa typ. Jag tänker mer på vinterpynt, piffa till lite nytt,
sånt som man kanske kan ha längre än julgrejer, från november till ja februari.

Som kan vara vackert och fint, då i vitt, ombonat, och varmt, jag avstår rött.
Nu har ju brons, guld och silver kommit stort, det är fint att blanda med vitt.
Fårfäll har jag ingen, men fina varma vinterkuddar i soffan, naturmaterial,
och ja guldet som är nykomling nu, men jag gillar inte riktigt guldet, tar då
hellre silvret i pynt sammanhang, ja förutom ringarna på fingrarna för dom
tycker jag ska vara av guld, jag tycker det är finare i ringar och smycken.

Jag har inte börjat pynta så mycket än, men just det vintriga som jag sagt
är lite kul, i tråkiga november, samt ljus i massor kan man ju fixa och dona
med hur fint som helst i mängder av arrangemang,det gillas att pynta runt
med och tända. Jag har köpt en IKEA krans som jag tyckte passa så bra,
ja under hela vintern nästan för den tycker jag lyser av vintrig och inte
så julig av sig, så den har jag satt upp. Nu är det dags för dagens 9 km,
promenad, så jag avslutar med en bild på min krans en en gång för jag
vet att jag skrivit om den förut, men jag gör det igen. Ha en fortsatt fin dag !

Inga kommentarer: