fredag 9 januari 2015

På G igen efter ledigheten

Dags att köra igång på det nya året 2015 efter en behövlig jul vila, långt
slappt och skönt, men samtidigt stressigt för våra jular är lite av en hel
del som kommer allt på en gång liksom. Först fyller våran äldsta son år
fyra dagar före jul, bak och tårta ,paket, sen är det jul, mat, godis, klappar,
julmiddagar, sen är det nyår, mat igen lite festligare den här gången,
och lite extra av allt, sen har man landat på ett nytt år och får en vilodag
så är det nästa födelsedag då fyller jag den 2 jan, och ja då är man trött
och alla andra också som tänkt fira mig, så puh inte riktigt en rätt dag
att få som man vill alltid, fast man fyller år. Men nu är det lämnat, alla
helgerna och födelsedagarna tills nästa gång. Så nu kommer det att krävas
mycket energi innan man är på G igen, och kan släppa det intensiva man
haft dom två senaste veckorna.

Många säger att det råder bloggtorka kring jul, att man inte hittar något
att skriva om, kanske är det för att man har fullt upp, stressigt att hinna
med, eller för mycket kring jul att skriva om, eller helt enkelt jätteskönt
att släppa det några dagar, ja vad nu alla har för anledning det är deras
ensak, men jag har heller inte lagt ut varken text eller bild på länge, det
beror nog till största delen på egenvald ledighet, och inte så mycket en
brist på inlägg, men nu känner jag att det är dags igen ! Avslutar med
nån bild från oss i jul, ljuskronan ni ser den klädde jag med granris, som
vart fint, men sen tordes jag inte tända, då det kanske hade fräst till så
den stått i lågor, så jag tog bort riset igen, lite synd men man vill
ju inte ha eldsvåda.






Fortsatt trevlig helg alla där ute och ett Gott nytt 2015 får jag väl säga !

Inga kommentarer: