söndag 18 oktober 2015

Jag är glad att jag är född kreativ

Kreativitet handlar ju om en mängd fantasi som man har begåvats med får man
väl säga, att kunna tänka ut en hel del alternativ och att man tillåter möjligheterna
som bjuds i hjärnan få låta det bubbla, sen väljer hjärnan själv ibland dom, det brukar
ske omedvetet. Man ska ha disciplin för att klara det så man kan gå in i ide skapandet,
koncentrationen, samt kontrollen ger njutning. Det är flow när man utför utmaningar
som ligger i nivå med utmaningarna. Det är härligt med kreativitet och fantasi, jag har
själv fått den gåvan då jag inte har några större problem att låta fantasin komma på
idéer för vad jag ska göra, jag har alltid sen barn haft fantasi till mycket lekar då jag
var barn, och mycket fantasi då det gällde att bygga och bygga om, och där sätter sen
genast kreativiteten igång för att gå till handling och få det gjort under koncentration,
men med en enorm inspiration och njutning under tiden man jobbar. Det är så härligt.

Inga kommentarer: