torsdag 1 oktober 2015

Skatter i hemmet

Egentligen har jag massor jag skulle kunna skriva om och som jag kanske
skulle ha gjort, men just nu är det upcycling av allra högsta grad det har
tagit över rejält mina tankar snurrar hela tiden företagande, idéer, inredning,
logga, priser, marknadsföring, ja det ÄR mycket nu, och mer lär det bli, men
det är fantastiskt roligt och jag trivs verkligen som fisken i vattnet när jag får
hålla på med det här, för det ...HÄR DET ÄR JAG.

Jag har så mycket skatter som ska förverkligas, så mycket gamla använda
saker som haft ett tidigare liv, som har bott någon annanstans, som har
ägts av någon annan och som har en lång historia med sig, en själ som
man önskar kunde prata och berätta vilket liv dom haft, vad dom varit
med om, och hur dom har använts, men som har fått gått till mötes en död
i sopberget, där det blivit övergiven och ratad, eller att dom sålts vidare
till en uppköpare som mig som istället älskar dom och vill ge dom ett nytt
liv, en annan stil som blir mer exklusiv och unik som dom aldrig varit
med om i sitt tidigare liv, dom får en andra chans hos mig och får hänga
med som förut eller som en ny gestalt i hemmet hos mig eller hos någon
annan, men dom får leva vidare och bära med sig sin historia.

Det är det här jag menar jag kan inte rata, jag måste få ge prylarna ett
längre liv, jag är kanske välsignad och är så klart jätteglad över att jag
har denna kreativitet och fantasi med mig i livet som gör att jag kan
utveckla mitt skapande, i min familj blir man såklart tokig emellanåt
snarare än generad över alla prylar men dom kommer även att
välsigna familjen en vacker dag får jag hoppas.

Nu vidare i skapandets anda !
Bild lånad av Junkin Disorderly


Inga kommentarer: