måndag 11 januari 2016

Inspirerad dag trots allt

Idag så prata jag med min chef angående mitt KAOS om vad jag vill och hur
det ska se ut för mig framöver och han ville träffa mig på torsdag, så det vart
en bra dag idag med ett bra besked om en träff. jag satt och filura framför datan
och samla inspiration då jag kände att jag ville göra Art journaling, det är för
mig ett kreativt skapande i en bok, i en bok du själv gör eller köper, och jag
har köpt ett gäng typ mindre kollegie böcker som man kan skapa sin kreativa
ådra på beroende på vad man vill boken ska handla om. Man fyller boken
med alster, teknik och blandat tryck och klipp och klistra, det är kul att bara
låta fantasin rasa ut på eller i boken. Effekterna kan bli rätt coola, går även
blanda in foton, det är super roligt och inspirerande och framförallt ett
kreativt skapande där det man gör är egendesignat och ofta udda, använder
även stenciler och färg. Bara så roligt att skapa konst. Jag visar det färdiga
resultaten längre fram då jag gjort några. Tjiiing, glöm inte cancergalan ikväll
(på TV 4 tror jag det var.)

Inga kommentarer: